|
|
|
1apr2024Pirmdienas MannaJūsu komandas vajadzību noteikšana un apmierināšanaAutors: Riks Boks Lielākās hipotēku korporācijas augstākais vadītājs, Stīvens Felans, konferencē runāja par sava uzņēmuma pieeju, rūpējoties par saviem komandas locekļiem. Izpētot komandas biedru vajadzības, uzņēmums tika secinājis, ka visiem darbiniekiem darba vietā ir trīs kopīgas vajadzības. Viņš teica, ka ikvienam ir nepieciešams: 1) draugi darbā, 2) draugi krīzes laikā un 3) mērķis, kas jāsasniedz viņu darbā. Sāksim ar pirmo vajadzību - dažādi pētījumi ir parādījuši, ka ļoti maz cilvēku ir vairāki patiesi draugi (sociālo mediju "draugi" neskaitās). Vislabākā iespēja veidot draudzību bieži vien ir atrodama mūsu darba vietās. Atzīstot to, Felana uzņēmums izveidoja unikālu mentoringa programmu, lai mudinātu darbiniekus izveidot un attīstīt draudzību darbā. Kā izskatās šāda veida draudzība - vairāk par gadījuma paziņām vai nepieciešamajām sadarbībām, kas attīstās kā darba vietas komandas locekļiem? Bībeles Vecā Derība sniedz šo noderīgo ieskatu: "Draugs arvien mīl draugu un likstas gadījumā viņu izjūt kā brāli" (Salamana pamācības 17:17). Skaidrs, ka tas prasa vairāk nekā vienkārši būt kaimiņiem blakus kabinetā vai pie blakus galda. Runājot par otro vajadzību - draugi krīzes laikā - Felans novērojis, ka darba devējiem ir ideāla iespēja parādīt, ka viņi ir draugi, kuriem rūp, kad darbinieki pārdzīvo ģimenes, finanšu vai veselības krīzes. Tad viņu vārdi var realizēties darbībā. Manam draugam bija darbinieks Meksikā, kuru nolaupīja narkotiku kartelis. Tā acīmredzami bija krīze daudzējādā ziņā. Mana drauga komanda atrada veidus, kā atbalstīt darbinieka ģimeni, kā arī cieši sadarbojās ar valdību un tiesībaizsardzības iestādēm, lai savu darbinieku droši nogādātu mājās. Vēl viens Bībeles pants, kas attiecas uz šāda veida apstākļiem, māca: "Citam daudz draugu uz nelaimi; tomēr ir draugi, kas ir labāki nekā brālis" (Salamana pamācības 18:24). Darba devējiem būtu jāmeklē proaktīva pieeja, kā būt tuvam draugam darbiniekiem dažāda veida krīžu laikā. Trešā vajadzība, ko minēja Felans - meklēt veidus, kā palīdzēt katram darbiniekam atrast mērķi savā darbā - ir savādāka veida. Pirms daudziem gadiem es mācīju konferencē par to, kā atrast mērķi darbā, un pie manis vērsās pansionāta darbiniece. Iepriekš viņa bija bezpajumtniece, tāpēc spēja nodrošināt savas fiziskās pamatvajadzības - mājokli, pārtiku un apģērbu - bija viņas prioritāte. Saprotams, ka viņa vienkārši savu darbu bija uztvērusi kā līdzekli, lai nopelnītu algu. Tomēr uzzināt, ka darbam var būt mērķis, kas sniedzas tālāk kā tikai algas nopelnīšanu, viņai bija revolucionāra ideja. Kad šī sieviete atklāja Dieva lielāko mērķi savam darbam, viņa sāka par to lūgties un par saviem pacientiem rūpēties padziļinātā veidā, atrodot saviem ikdienas pienākumiem vēl lielāku nozīmīgumu. Man tas bija lielisks piemērs tam, ko Raksti Jaunajā Derībā māca Romiešiem 8:28: "Un mēs zinām, ka tiem, kas mīl Dievu, visas lietas nāk par labu, tāpēc ka tie pēc Viņa mūžīgā nodoma ir aicināti." Šīs sievietes pieredze kā bezpajumtniekam nodrošināja viņai unikālu sapratni un līdzjūtību, iedvesmojot viņu kļūt par cilvēku, kurš var saskatīt savā darbā dziļāku vērtību. Kad mēs varam palīdzēt darbiniekiem īstenot viņu mērķi, mēs ne tikai apmierinām dziļi izjustu vajadzību, bet arī veidojam viņus par lojālākiem komandas locekļiem. Jautājumi pārdomām/diskusijai
Piezīme: Ja jums ir Bībele un jūs vēlaties diskutēt vai lasīt vairāk par šo tēmu, vēl daži citāti: Salamana pamācības 27:10; Mateja 7:12; Jāņa 15:13-17; Kolosiešiem 3:17, 23-24; Efeziešiem 6:7-8. Nedēļas izaicinājumsNākamās nedēļas laikā apzinieties apkārtējos cilvēkus. Vai ir kāds, kuram varētu būt vajadzīgs draugs, kāds, kurš par viņu patiesi rūpējas? Ja jūs atrodat šādu cilvēku, apdomājiet un lūdziet par to, kā jūs varētu izrādīt draudzību un atklāt arī Jēzus Kristus mīlestību. © 2024, Unconventional Business NetworkResource Center, Inc. Adaptēts ar "Integrity Moments with Rick Boxx," atļauju. Komentāri saistībā ar integritāti, raugoties no kristieša perspektīvas. Lai uzzinātu vairāk, apmeklējiet www.unconventionalbusiness.org. Viņa jaunā grāmata: "Unconventional Business", nodrošina "Five Keys to Growing a Business God’s Way". CBMC LATVIJA: Māris Dižgalvis, valdes priekšsēdētājs (e-pasts: maris.dizgalvis@cbmc.lv) Lai reģistrētos regulārai Pirmdienas Mannas saņemšanai, sūtiet pieteikumu uz adresi manna@cbmc.lv. Latviešu valodas tulkojums CBMC LATVIJA, Copyright 2024 /www.cbmc.lv. CBMC INTERNATIONAL: Jim Firnstahl, President 2850 N. Swan Road, Suite 160 ▪ Tucson, Arizona 85712 ▪ U.S.A. TEL.: 520-334-1114 ▪ E-MAIL: mmanna@cbmcint.org Web site: www.cbmcint.org. Please direct any requests or change of address to: jmarple@cbmcint.org |